Toyota ogłosiła powrót do R134a
Toyota, japoński producent samochodów, zapowiedział powrót do czynnika chłodniczego R134a w niektórych modelach Toyoty i Lexusa produkowanych na rynek europejski. Ze względu na zastrzeżenia klientów zastąpi on używany czynnik R1234yf.
Mitsubishi Electric otwiera nowy obiekt badawczy w Szkocji
Mitsubishi Electric Air Conditioning Systems Europe Ltd. (M-ACE), spółka zależna japońskiego koncernu Mitsubishi Electric Corporation, uruchomiła w Szkocji "sztuczny dom", obiekt do testowania produktów z zakresu ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC). Firma, która obchodzi swoje 20-lecie produkcji urządzeń dla rynku HVAC, będzie korzystać z obiektu w celu wsparcia ekspansji gospodarczej w Europie.
Rodzaje klimatyzatorów
Klimatyzator jest prostym i coraz tańszym sposobem na poprawienie komfortu życia podczas upałów. Coraz częściej klimatyzacja przestaje być luksusem, a staje się standardem. Zależnie od wymagań, oczekiwań, a przede wszystkim zasobów finansowych można dobrać odpowiednie dla siebie urządzenie.
SAE International wydało ostateczną opinie o czynniku R-1234yf
SAE International - światowe stowarzyszenie zrzeszające ponad 138 tysięcy inżynierów i ekspertów technicznych, ogłosiło, że jego zespół badawczy (Cooperative Research Project - CRP) potwierdził, iż czynnik chłodniczy R-1234yf jest bezpieczny do stosowania w samochodowych systemach klimatyzacji.
DuPont zajmuje stanowisko w sprawie kontrowersji wokół HFO-1234yf
Amerykańska firma DuPont, jeden z producentów czynnika chłodniczego HFO-1234yf, wezwała dzisiaj Unię Europejską aby ograniczyła nieprawidłowości w stosowaniu dyrektywy MAC (Mobile Air Conditioning) dotyczącej klimatyzacji samochodowej. Oświadczenie firmy ma związek z odmową stosowania nowego czynnika przez koncern Daimler oraz sporze z Francją, która odmówiła rejestracji samochodów tego koncernu z klimatyzacją używającą R134a.